Велопарковки. Що необхідно знати

 

Велотранспорт, як і будь-який інший транспорт залежить від інфраструктури, умов для пересування та зберігання. Якщо авто інфраструктура досить добре розвинена, то вело інфраструктура бажає бути кращою, оскільки з проблемою пересування містом та тимчасовим зберіганням велосипеда в місті стикається кожен велосипедист, бо велопарковок вкрай мало. Велопарковка – це конструкція, призначена для зберігання велосипедів, на час коли ними не користуються. Вони бувають великих розмірів (для великої кількості велосипедів) і маленькі (для одного-двох велосипедів).

 

Де краще встановлювати велопарковки

1. Для відвідувачів громадських закладів – на відстані до 50м від входу в приміщення. Якщо входів кілька, можна поставити невеликі групи парковок біля кожного входу.

2. Для працівників або студентів – на відстані до 200м від входу в приміщення, бажано на території з обмеженим доступом (внутрішнє подвір’я або приміщення, яке закривається на замок).

 

Для ефективного використання велопарковки необхідно ретельно продумати її розташування. Потрібно враховувати наступні фактори:

- Видимість парковки: паркову має бути добре видно на відстані. Чим легше її можна буде виявити, тим більша вірогідність того, що вона буде користуватися попитом. Вивіски і вказівники про місцезнаходження парковки можуть бути додатковими підказками для велосипедистів.

- Відстань до парковки: найкраще розтушування – безпосередньо біля входу. Тривалість стоянки впливає на те, скільки велосипедисти готові йти від парковки до місця призначення. Якщо велопарковка призначена для короткотривалого зберігання, то відстань повинна бути не більше 15 метрів. Для тривалого зберігання, допустима відстань до 100 метрів. Для нічної чи 24-годинної стоянки рівень безпеки парковки є важливішим ніж відстань до неї.

- Доступність: доступ до велопарковки повинен бути простим і без перешкод. Підхід до парковки не повинен пересікатися з рухом пішоходів і автотранспорту, а також не повинен бути загромадженим іншими об’єктами.

- Безпека: велопарковка не повинна загороджувати запасні виходи, перекривати каналізаційні люки, пандуси, сходи і підходи до них. Також слід уникати встановлення парковки поблизу віконних пройомів. Не варто розміщати парковки вздовж автодоріг ближче 800мм від краю проїжджої частини. Велопарковка не повинна перешкоджати огляд на перехрестях та пішохідних переходах.

 

Якою повинна бути велопарковка

Бажано, щоб конструкція парковки передбачала можливість фіксації рами і переднього колеса велосипеда до стійки.

Парковка повинна бути виготовлена з досить міцних матеріалів. Товщина труб чи дуг, з яких виготовлена велопарковка, повинна бути товстішою від велозамка. Парковка повинна бути надійно закріплена.

Потрібно враховувати як матеріал виготовлення, так і якість покриття парковки. Стійка з оцинкованим покриттям або з нержавіючої сталі з плином часу буде виглядати краще ніж пофарбована, оскільки фарба з часом тріскається і вигорає. Матеріал покриття парковки не повинен дряпати раму велосипеда.

Спосіб кріплення - групи стійок можуть розташовуватися паралельно, перпендикулярно чи під кутом до стіни, тротуару чи інших нерухомих об’єктів.

 

Щоб забезпечити зручність велопарковки та виключити перешкоди для пішоходів, слід дотримуватися необхідних відстаней між парковками та іншими об’єктами. На кожен ряд припаркованих велосипедів слід відвести 1850мм. Звичайні велосипеди трохи коротші, тому легко розмістяться на такій площині.

1. Необхідна відстань від стіни чи інших перешкод до стійок 800мм. Боковий зазор має становити 610мм.

2. Інтервал між стійками повинен бути не менше 760мм. Дана відстань забезпечує достатній простір для доступу і дозволяє встановити два велосипеди на одну стійку.

3. При облаштуванні більше двох рядів, між ними мають бути проходи. Мінімальна відстань між стійками в такому проході має бути 2600мм. В місцях з більшим потоком велосипедистів рекомендована мінімальна відстань між стійками 3100мм.

4. При облаштуванні двох рядів і достатнім простором для проходу до них з обох боків, мінімальна відстань між стійками повинна бути 1200мм.

 

В обмежених умовах, коли поперечне паркування велосипедів тягне за собою незручності для пішоходів, парковки встановлюються паралельно до тротуару. При цьому слід враховувати наступні правила:

- За наявності дерев, діжок для рослин, стовпів та інших об’єктів, розташованих на тротуарі, парковки слід розміщувати між ними, дотримуючись відстані 800мм від об’єктів до стійки.

- Парковка не може бути встановлена ближче ніж на 800мм до краю проїжджої частини. Така відстань дозволить відкривати двері припаркованого автомобіля.

- Вільний прохід між будівлею та велопарковкою повинен бути не меншим 2600мм, не включаючи фасад з вуличними меблями.

 

Велопарковка під кутом 45ᵒ економить більше простору. Довжина ряду може бути зменшена до 1,4 метра. У такої парковки є ряд інших переваг:

- Менше шансів заплутатися рулями велосипедів навіть з невеликою відстанню між ними.

- Легше вивезти велосипед з парковки.

- Велосипед, припаркований під кутом потребує менше площі для маневрування.

 

 

Ми відкриті до співпраці як з фізичними, так і з юридичними особами, громадськими та державними організаціями й установами. Для гуртових покупців діють партнерські ціни. Для постійних клієнтів можливі знижки. Оплачувати покупки можна будь-яким зручним для Вас способом – банківський переказ, оплата на карту ПриватБанку, оплата готівкою. Відправки здійснюємо Новою Поштою по всій території України; можливий само вивіз зі Львова.